
Strategische tekstredactie
Wie communiceert, wil iets bereiken. Dat lijkt een open deur, maar bij tekstproducties wordt daar vaak onvoldoende bij stilgestaan. Een goede tekst behelst veel meer dan correct taalgebruik en toegankelijkheid. Een goede tekst sorteert bij de doelgroep(en) effect op het gebied van kennis, houding en gedrag. Je krijgt die effectieve teksten als je taalbeheersing, inhoudelijke kennis en strategisch inzicht met elkaar combineert.
Hoe doe ik dat?
Ik verdiep me in de materie en de context.
Samen met de opdrachtgever definieer ik de doelgroepen en beoogde effecten.
Op basis van 1 en 2 schrijf en/of redigeer ik de teksten.
Indien gewenst coördineer ik het werk van meerdere schrijvers, laat ik de tekst opmaken en verzorg ik het beeldmateriaal.
Wat levert het op?
Een tekst die het gewenste effect bereikt.
Een ontspannen realisatieproces, omdat vakmensen niet hoeven te worstelen met de tekst.
Tijdwinst, omdat iedereen doet waar hij of zij goed in is.
Betere inhoud, omdat kritische vragen het denkproces verder brengen.